Get Adobe Flash player

29-05-2019

Дайджест актуальних можливостей залучення коштів міжнародної технічної допомоги від іноземних донорів


29-05-2019

https://mail.ukr.net/attach/show/15591313203794685604/1


 

29-05-2019

Новий функціонал ProZorro: електронне поле “ПДВ в договорі”

З 17 травня в ProZorro реалізовано два нові поля - “ціна договору” та “ціна договору без ПДВ”. Новий функціонал дозволить замовникам вказувати в системі наявність/відсутність ПДВ на етапі укладання договору. 
До цього замовники могли фіксувати наявність/відсутність ПДВ лише в оголошенні бюджету закупівлі, і система автоматично переносила ці дані в звіт про результати процедури (пункт сума договору). Відповідно, коли у тендері з очікуваною вартістю без ПДВ, перемагав платник податку на додану вартість, могли виникати труднощі з реєстрацією договору в Державній казначейській службі. Адже договір мав включати ціну з ПДВ, і сума контракту відрізнялася від зазначеної у звіті.
Тепер у замовників з’явилася можливість зафіксувати наявність/відсутність ПДВ в договорі самостійно. На етапі публікації договору замовники заповнюватимуть два поля. Перше - ціна договору. Друге - ціна договору без урахування ПДВ. Різниця між цими полями і формуватиме розмір податку на додану вартість.https://4tenders.org.ua/wp-content/uploads/2019/05/PDV3.png

Інформація з цих полів відображатиметься у звіті за результатами проведення процедури. Навпроти пункту “сума, визначена в договорі про закупівлю” вказуватиметься загальна сума договору, і в разі наявності ПДВ - його розмір. 

Сума визначена в договорі про закупівлю - 1478,39 UAH (в тому числі ПДВ 246,39 UAH)

Зазначення суми з урахуванням наявності/відсутності ПДВ дозволить вирішити відповідне питання з реєстрацією договорів в держказначействі.

 


 

29-05-2019

Новий інструмент майданчика SmartTender: термінове отримання довідки МВС для тендерів ProZorro

Щороку по довідку МВС про відсутність судимості звертається понад 800 000 громадян, чверть з яких — це переможці аукціонів ProZorro. Причина такої популярності — норми Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до яких переможець тендеру має надати організатору папери, що підтверджують відсутність підстав для скасування результатів торгів. І основний документ, потрібний для виконання даної вимоги — це довідка МВС.
Жорсткі обмеження у часі
Закон визначає, що засвідчити власну доброчесність переможець повинен протягом п’яти календарних днів після публікування організатором наміру укласти угоду. Всупереч розповсюдженій думці, практика винесення рішень Антимонопольним комітетом України показує, що до цього строку слід включати як вихідні, так і святкові дні. Отже, переможець має обмаль часу для комунікації з організатором.
Досвідчені учасники закупівель замовляють довідку від МВС та інші документи заздалегідь, ще до проведення торгів. Проте окремі замовники висувають переможцю додаткову умову — дату видачі документа, яка б не передувала даті фактичного завершення аукціону. В такому разі через повільну роботу уповноважених органів перемогу у тендері втратити вкрай просто.
Отримання довідки безпосередньо на майданчику
Замовити довідку про несудимість (та навіть отримати її в електронній формі) можна за допомогою існуючого з 2017 року державного онлайн-сервісу. Офіційно вона виготовляється і надається сервісним центром МВС протягом двох тижнів (подекуди — до 30 календарних днів). Майданчик SmartTender.bizреалізував функціонал термінового отримання довідки від МВС через особистий кабінет замовника лише за 2 дні. Зробити це можна за наступним алгоритмом:
1. Увійти до особистого кабінету на майданчику.
2. Обрати необхідний тендер та натиснути кнопку «довідка МВС».
3. Обрати власний електронний цифровий підпис.
4. Заповнити форму й погодитись зі способом оплати.
Послуга термінового отримання довідки коштує 360 гривень. Документ може бути отриманий як у двох формах: електронній або в електронній та паперовій. Електронний варіант одразу ж надходить до особистого кабінету учасника. А паперовий варіант потрібно буде забрати в обраному сервісному центрі МВС.
Послуга є офіційною. Майданчик SmartTender заключив договір з структурним підрозділом підпорядкованим МВС України про пришвидшену видачу довідок про несудимість. Подібна процедура існує в багатьох сервісних центрах з видачі адміністративних послуг.
В майбутньому очікується, що строки на подання документів переможцем будуть збільшені вдвічі. Проте наразі протермінування продовжують залишатись найбільш розповсюдженою причиною скасування результатів торгів у публічних закупівлях. Тому слід ретельно вивчати опубліковані організатором вимоги до документів переможця.

 


 

05-04-2019

ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ МІЖ PROZORRO, ДЕРЖКАЗНАЧЕЙСТВОМ ТА Е-DATA

23 березня набрав чинності спільний наказ Мінекономрозвитку та Мінфіну № 149/44, який був прийнятий на початку лютого цього року. Ним затвердили Порядок інформаційної взаємодії між: електронною системою закупівель, єдиним веб-порталом використання публічних коштів та інформаційною системою Державної казначейської служби України. Як працюватиме така взаємодія та якою саме інформацією будуть обмінюватися портали, далі у статті.

Що передбачає Порядок
Документ, розроблено з метою забезпечення обміну інформацією про проведені процедури закупівлі і здійснення оплати за договорами про закупівлю в електронній формі. Така інформація здійснюється між електронною системою закупівель, єдиним веб-порталом використання публічних коштів та інформаційною системою Державної казначейської служби України. Зауважимо це стосується тендерів, де замовники є розпорядниками або одержувачами бюджетних коштів.
Інформаційний обмін відбуватиметься між вказаними порталам/системами через передання електронних повідомлень. І буде здійснюватися виключно в електронній формі інформаційно-телекомунікаційними засобами з використанням засобів технічного та криптографічного захисту інформації відповідно до законодавства з питань захисту інформації.
Яку інформацію передає PROZORRO
ProZorro в автоматизованому режимі передає до інформаційної системи Казначейства документи та інформацію про закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». А саме:
унікальний системний ідентифікатор договору про закупівлю;
річний план закупівель і зміни до нього;
закупівлі відповідного предмета закупівлі згідно з кодом ДК 021:2015; 
договір про закупівлю та зміни до нього із зазначенням унікального ідентифікатора закупівлі;
звіт про результати проведення процедури закупівлі, що підтверджує її проведення, за результатами якої укладено договір, у вигляді набору електронних полів, що містять інформацію про:
унікальний ідентифікатор закупівлі;
код згідно з ЄДРПОУ замовника;
найменування або прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) учасників;
номер, дату та суму договору та змін до нього;

Яку інформацію передає система Казначейства
Інформаційна система Казначейства в автоматизованому режимі передає ProZorro інформацію про:
- статус реєстрації бюджетних зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів на підставі договору про закупівлю в органах Казначейства;
- здійснення оплати за договорами про закупівлю, що містить унікальний системний ідентифікатор договору про закупівлю, дату платежу та суму.
Казначейство щодня надає до електронної системи ProZorro інформацію про розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, зареєстрованих у Єдиному реєстрі розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, у формі електронного повідомлення.
Яку інформацію передають до Е-DATA
Також, окрім цієї інформації, інформаційна система Казначейства в автоматизованому режимі передає до єдиного веб-порталу використання публічних коштів Е-DATA:
унікальний системний ідентифікатор договору про закупівлю;
унікальний ідентифікатор закупівлі.

 


 

21-03-2019

Затверджено новий наказ, який регламентує здійснення допорогових закупівель

19 березня офіційно було відмінено наказ №35 “Про затвердження Порядку здійснення допорогових закупівель”. На його заміну прийнято наказ № 10 “Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі”  від 19.03.2019, яким затверджується інструкція для використання допорогових закупівель. Зміст нового наказу жодним чином не змінює процедуру використання допорогових закупівель. 

НАКАЗ від 19.03.019 року № 10

НАКАЗ від 20.03.2019 року № 11


21-01-2019

Етапи та Процес планування закупівель

Етап 1: Визначення потреб підприємства, організацій

Етап 2: Визначення основних параметрів закупівлі
Визначення предметів закупівель
Визначення очікуваної вартості закупівлі
Визначення процедури закупівлі

Етап 3: Затвердження Річного плану тендерним комітетом (протокол)

Етап 4: Публікація річного плану- - протягом п’яти днів з дня їх затвердження

Схематично процес планування можна зобразити таким чином:


 21-01-2019

Річний план замовника

Усі закупівлі повинні бути сплановані в річному плані
Це головне, що необхідно запам'ятати всім фахівцям із закупівель. Незалежно від очікуваної вартості, всі закупівлі повинні бути сплановані в річному плані або в додатку до нього, що фіксується протоколом. Тобто оголошенню кожної процедури передує її планування і ніяк інакше. Більш того, в законодавстві передбачений термін публікації планів після затвердження - це п'ять календарних днів із обов'язковим застосуванням електронного підпису. 
Зміни необхідно оприлюднити до проведення тендера
Важливо не забувати, що у державних організацій є можливість вносити зміни в окремі статті плану, затверджуючи їх протоколом. Періодичність і характер таких змін законодавством не визначені і не обмежені. Тому основною умовою залишається дотримання термінів. Тобто оприлюднити зміни необхідно протягом п'яти днів і обов'язково до моменту проведення закупівлі. 
Планувати слід із урахуванням моніторингу цін на ринку
Плануючи закупівлі на наступний рік, важливо враховувати зміну цін на ринку. Без попереднього моніторингу ще на етапі планування є великий ризик придбати неякісний або дорогий товар. У результаті закупівля пройде неефективно, якщо попередньо запланована сума в підсумку буде вище середньоринкової. Але є і зворотна сторона - постачальники не прийдуть в тендер, якщо ціна виявиться занадто низькою. Потрібно враховувати, що активні учасники відстежують плани замовників задовго до оголошення закупівлі, щоб внести їх у свій календар. Орієнтуються вони в основному на період проведення і очікувану вартість тендера.  
Укладати договір можна тільки за наявності затвердженого кошторису
Проводити планування та визначати орієнтовну суму закупівлі  замовник може і без затвердженого кошторису. Однак укладати сам договір на закупівлю товарів, послуг або робіт необхідно тільки за наявності виділених коштів. Тому дуже важливо спланувати проведення процедури таким чином, щоб до моменту укладення договору були затверджені бюджетні асигнування. Інакше є висока ймовірність відмови в реєстрації казначейством такого договору.
Грамотно відлагоджений процес планування - важлива складова успішної роботи замовника. Адже завдяки цьому у постачальників є чітке розуміння потреб і планів держпідприємств та установ, а значить - і час підготуватися і потім взяти участь у тендері. Відповідно замовник залишиться у виграші, тому що зможе отримати високу конкуренцію в торгах і заощадити кошти.


 11-01-2019

Нове в ProZorro

Моніторити тендери стає легше: в ProZorro з'явилося поле «Вид предмету закупівлі».